Search This Blog

Tuesday, February 9, 2010

5-0..tahniah zambry

assalamualaikum dan selamat pagi..

setelah beberapa lama bertarung..para hakim yang arif lagi bijaksana memberikan kemenangan 5-0 kepada zambry untuk menjadi menteri besar perak pilihan hakim..
dan kepada nizar yang merupakan menteri besar pilihan rakyat...aku pasti beliau tidak akan berhenti sekadar itu sahaja...
punye lame pikir pastu dapat 5-0..boh la 4-1 ke..3-2 ke..nampak ah sengit sket adil sket..tak la nampak sangat dramanye haha...

hari ni aku nak cerita pasal politik sebab...ni blog aku kan hehe..

semalam aku tonton telivisyen program hujjah..
ada dua orang panel dijemput untuk melayan kerenah dr.agus yang sangat sinis pandangan dan senyumannya itu...hehe..
panel yang dijemput merupakan bekas ahli pkr yang telah kembali kepada umno no no..berjawatan tinggi ketika di dalam pkr.
rase nak tergelak bila melihat reaksi mereka apabila diajukan soalan oleh dr.agus..dan kekerapan menjadi "blur" dan ilang punca yang berlaku ke atas salah seorang dari mereka aku rasa wajar dijadikan satu "kemaluan" yang amat besar..

dan berkenaan kes tuduhan meliwat saiful bukhari ke atas anwar ibrahim...
saiful telah membuat laporan polis atas ugutan bunuh yang dilakukan ke atas beliau...begitu takut sekali beliau dengan kematian...hehe..
memang la kan..sume org takut ngan kematian..tapi ada je org yang tidak takut akan kematian..para mujahidin contohnya..dalam berjuang..syahid yang mereka harapkan..
tapi bagi mereka yang masih dalam kemaksiatan,kesalahan dan kesesatan...mereka inilah org yang sentiasa berasa sangat takut akan kematian..
nasib baik tiada cara untuk mereka membuat aduan berkenaan malaikat maut yang menarik nyawa org..

p/s: untuk pengetahuan..aku telah add saiful bukhari dalam facebook dan die approve..hehe...

dan malam tadi aku tulis satu pasal UMNO no no kat wall facebook aku...
tgh dok wat asignment..ade la masuk satu email kate kawan lame kat sekolah aku komen wall aku tuh..ahaks..
aku pon bukak le..due kali berbalas komen..tros die melemparkan teguran kat aku(teguran ke)..
katenye kat facebook ni bukan tempat untuk berpolitik..nak berpolitik buat blog sendiri...
barangkali die masih baru dengan facebook dan die tak perasan facebook aku ni dah di link kan dengan blog aku yang dah lame aku wat nih haha..
aku rasa nak ulang kata kata seorang senior di mesir dulu...
golongan ini mereka semua adalah golongan yang berpemikiran politik sempit...
bukan mat rempit atau adnan sempit..tapi golongan berpemikiran politik sempit...adakalanya hujah mereka seolah olah mereka kurang berakal kerana bersepah sepah facebook berkenaan UMNO no no terdapat di dalam facebook ini...

rasa tak sabar nak tunggu pilihanraya umum lagi...dan harapannya kali ni..biarlah aku berpeluang untuk mengundi setelah terlepas peluang mengundi pada pilihanraya yang lalu....
setakat itu dulu..ingin menunaikan janji memotong pokok di depan rumah yang telah tertangguh selama dua hari...

salamzz

No comments:

Post a Comment