Search This Blog

Wednesday, February 24, 2010

tak tau nak letak tajuk

bismillah..

assalamualaikum..

terbukak juga blog sendiri untuk diupdate..hehe

tiada sebarang isu ingin diperkatakan..cuma sekadar bersuka hati menceritakan pengalaman..

minggu lepas terima panggilan...sahabat di UM dimasukkan ke wad...serangan stroke..alhamdulillah hanya minor sahaja...alhamdulillah juga telah doktor benarkan untuk pulang ke rumah semalam..

sempat menziarahi beliau di hospital sungai buloh...dan tolong menguruskan urusan penangguhan pengajian....
dan alhamdulillah...memang sakitnya itu satu kedukaan yang insyaallah mengampunkan dosa yang dilakukan...namun terdapat juga secebis kegembiraan bilamana bertemu..
tambahan pula..isterinya adala ustazah aku ketika sekolah rendah dahulu...walaupon tidak pernah belajar darinya secara langsung..dan sekarang dia pula berpurdah...namun aku masih teringat namanya...

itu satu cerita...

sehari sebelum itu..berita sedih yang aku terima..
datuk kepada pelajar aku di adni meningal dunia...semoga allah mengampunkan dosa dosa beliau..
walaupon tidak aku mengajar mereka...namun bagi aku mereka tetap pelajar aku..
berpeluang melakukan solat jenazah..mengiringinya ke kubur dan membantu melihat proses pengebumian)walau lebih banyak memerhati)..satu pengalaman yang baru aku terima..
adakalanya..lain tempat lain cara tanamnya..apa yang penting..jenazah ditanam dan bukan disimpan lama lama dengan alasan sayang untuk ditinggalkan berseorangan..
takziah...semoga kalian bersabar dan semoga kita mendapat iktibar dan pengajaran dalam menunggu tibanya waktu kita pula...

itu yang kedua..

malam tadi pula..
ke KLIA menghantar seorang saudara baru...
praktikal ke Korea sebulan setengah..semoga allah memelihara beliau..
sempat berbual bersama sahabatnya..
"its already one year dah..keep on asking..this guy Muslim or not..nak bagi salam ke tak"...
itu katanya pada aku setelah akhirnya die berani bertanya sendiri kepada saudara baru itu berkenaan status agamanya...
aku hanya tersenyum..dan menasihatkannya supaya memperkenalkan lagi islam kepada kawan-kawannya yang berlainan agama...
10.30 malam mereka berangkat..

itulah update terkini pengalaman aku ketika masih bernyawa...
sekian
salamzzz

No comments:

Post a Comment