Search This Blog

Wednesday, July 15, 2009

murahnya!!!

ape yang murah??
senyum...
murah ke??
err maksud saya..
encik sorang tu..murahnya diri dia dengan senyuman...
sape die?
penjaga toll kat bandar seri putra bangi.

sejak akhir akhir ni aku makin susah nak senyum..
aku tau nape tapi aku tanak cite..
sebab makin susah aku nak senyum nanti.
sape yg tau rezeki die ah..

aye kate..."smile!!its simple"
yeah i agree with her...

anyway..
tadi petang gi umah auntie aku..
lalu kat toll sri putra..
ahaks brader yang same jage toll tu sejak tahun 2005 or 2006 kot...
lame tuh..
maybe sebab die selalu senyum and suke ngan keje die..

brader tu aku tak ingat name die..
walau ade display tepi pondok toll tu..hehe

brader ni byk kali aku bayar toll asyik nampak muke die..
pastu die kompem senyum nye ah..
camne nye banyak kete or hari panas..aku perasan die senyum je..

penah satu ketika aku bawak gile nye laju(mase aku student kuis lagi)..
sampai kat toll die tanye aku..
"ada kelas ke bang..laju benor macam nak runtuh kete tu"
haha ko kutuk kete aku bro takpe takpe..
aku pon layan borak kate saje nak test kete haha..
so bermula hari tu kalo aku bayar ngan die duit toll kalo kete tak banyak sempat ah tanye tanye kabo...
pasal study aku pon die tanye...
gempak ah bro tuh

so aku terpikir..
btol ah aye kate...
tak susah nak senyum..
islam pon suruh kite bermurah hati senyum kat org lain kan..

maka mari bermuhasabah diri..
jom kite senyum..(bia betempat la ye)
walaupon nampak simple..tapi ada pahala di situ..
and mane tau senyuman kite leh buat org lain bahgie..
wah wah ada pahala lagi insyaalah..hehe

so pengajarannya...
banyakkan senyuman..
kerana senyuman mu itu membahagiakan

No comments:

Post a Comment