Search This Blog

Saturday, July 18, 2009

pasar malam

kol 6.30 ptg aku kuar...
gi kedai photostat..
then fi pasar malam..
tujuannya hanya ingin..
mencari nasi kerabu untuk akak..
and mak nak yow ca koi(btol ke eja camni??)

maka bermulalah ekspedisi aku menuju ke pasar malam..
dengan harapan menggunung ledang tingginya...
tolonglah tak ramai orang..
aku berdoa doa biar sume orang balik
tengok Man U kalahkan Malaysia..
supaya pasar itu menjadi aku yang punya hua hua hua...

tetapi ternyata harapan dan sangkaan aku sangat bercanggah dengan realiti sebenar pasar malam...

takpelah..dah sampai kan..terus je la..
ape yg aku perasan..pasar malam ni makin lama makin sempit..
peniaga makin suke meletakkan khemah mereka ke depan..
dan mengurangkan keluasan ruang pejalan kaki
untuk pengunjung pasar malam..

keadaan ini menyebabkan...
fenomena ini berlaku..
bahu berlaga bahu..
tangan tersentuh tangan...
kaki tersadung kaki..
sesama jantina dan berlainan jantina..

hmm memang idea gile kalau aku nak cadangkan pasar malam berasingan lelaki dan perempuan..

and di pasar malam ni gak..
bukan saja makanan dan barang jualan nye pelbagai..
malah ragam dan gaya fesyen manusia juga pelbagai ragam..
jika yang bukan islam...aku taknak cite ape ape..

tapi pandangan aku seringkali tertuju pada fesyen umat islam masa kini di pasar malam tadi..
ada yang bertudung labuh..alhamdulillah..
ada pula lelaki yang berseluar cukup sekadar menutup hingga atas lutut..
ada wanita yang bertudung..suaminya berseluar pendek..
ada lelaki yang ke pasar malam dengan memakai baju tiada berlengan...
(berpeluh ketiak tu bang oih)
dan dua wanita ini yang membuatkan aku paling terkejut bile melihat mereka..

yang pertama..beliau berjalan bersama seorang lelaki..sang suami barangkali..
wanita itu berblaus labuh..(bagus nih..tidak menampakkan bentuk pinggang ke bawah..)
beliau juga bertudung...(alhamdulillah..makin berseri wajah)..
tapi bile tengok kat baju...alamak cik kak..
bajunye warna putih..agak ketat..dan kainnya aaaamat jarang..
hingga menampakkan tali dan warna pakaian dalamnya yang kecil itu..
adoyai...

yang kedua pulak...hmm comel adik sorang nih...
mungkin pelajar sekolah menengah agaknye...
ibunya bertudung mcm wanita malaysia yang lainnya..
ayahnya tidak kelihatan...
beliau dan kakak/adiknya yg sorang lagi same aje fesyennya..
fesyen ape kawan-kawan???
G
O
T
H
I
C
wohoo..
tapi yg dahsyatnya...adik sorang nih..
pakai mini skirt wa cakap lu beb...
ada jugak tukang jual yang terlebih bagi baki agaknya haha..
tapi beliau masih ada rasa malu aku rasa..
kerana di sebalik mini skirt beliau..
beliau memakai seluar yang ketat mcm org gi berenang tuh..
tapi masih menampakkan sebahagian pehanya...
ermmm bahaye kan..

bukan aku mencari kesalahan mereka..
bukan juga aku sengaja mencuci mata ye..hehe
cume ia berlaku di depan aku yang masih mampu melihat dunia ini..
so aku terpikir..

ramai lagi rupanya umat islam di negara ini yang islam hanya kerana namanya
muhamad,nurul,ahmad,abu,ryan giggs..eh..haha..sebok lak die..:P

di manakah salahnya?
pandai hangpa la nak pikir..
anyway..
misi aku hampir gagal..
yow cha koi tadak..
nasik kerabu peniaga yg dicarik juga tadak..
agak kecewa..
tapi air asam boi yg dibeli mmg sangat menyegarkan..
time kasih abang penjual kerana merayu rayu suruh aku beli air asam die haha..

tapi jika ditanya kembali pada aku..
apakah aksi terhebat yang dilihat di pasar malam tadi..
aku akan vote untuk sorang uncle nih..
die jual ikan emas
dalam plastik..
die sampai lambat and selambe katak die redah orang ramai ngan motor die..
sambil lalu tu die kate..
"tepi sikit..tepi sikit..tumpang lalu..
ikan nak lalu nih.."
haha uncle memang sempoi..
aku suke..
ahaks..

sekian..

lupe lak..
charade aura yang merupakan makwe aku yang berlainan kategori telah mula menjalani proses tambah menambah..sesapa ada idea leh ah kongsi ngan aku..

2 comments:

  1. salam.. abg.. apa mksd "charade aura"??

    ReplyDelete
  2. charade aura tu abg nye kereta yang kecik warna merah tu ah hehe

    ReplyDelete